REKLAMAČNÝ PORIADOK A ZÁRUČNÉ PODMIENKY
Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatnení reklamácie zo strany kupujúceho – spotrebiteľa v súlade so zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
________________________________________

1. Úvodné ustanovenia

1. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho.
2. Predávajúcim je:
Katarína Hošták Štefániková – Kate design interiors, zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Trenčín, č. 350-46312, č. osvedčenia OU-TN-OZP1-2025/020396-2
Sídlo: Pred Poľom 372/8, 911 01 Trenčín, Slovenská republika
IČO: 53852907, DIČ: 1127008113
Nie som platcom DPH
Kontaktný e-mail: info@lunajewelry.sk

3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
4. Tieto reklamačné podmienky sa vzťahujú na tovar zakúpený cez internetový obchod prevádzkovaný prostredníctvom platformy Sashe.sk.
5. Osobné údaje kupujúcich sprostredkúva platforma Sashe.sk v súlade s platnými právnymi predpismi a svojimi Pravidlami ochrany osobných údajov.
________________________________________

2. Zodpovednosť za vady a záručná doba


1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú počas záručnej doby po prevzatí tovaru.
2. Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ak nie je dohodnuté inak.
3. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov.
4. Záručná doba na služby, ako sú opravy alebo úpravy tovaru, je 3 mesiace.
5. Záručná doba na tovar vyrobený na zákazku je 24 mesiacov.
6. Ak je na tovare, jeho obale alebo návode uvedená lehota použitia, záručná doba nekončí pred uplynutím tejto lehoty.
7. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v oprave.
8. Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku nesprávneho používania, neodbornej manipulácie, mechanického poškodenia, bežného opotrebenia alebo iných príčin uvedených v článku 8.
________________________________________

3. Definícia opotrebovania


1. Opotrebovanie znamená zníženie kvality alebo funkčnosti tovaru, ktoré vzniká jeho riadnym, obvyklým a primeraným používaním v súlade s určením výrobcu a so zreteľom na povahu a materiál tovaru.
2. Opotrebovanie zahŕňa napríklad:
• mierne odery, poškriabania alebo vyblednutie materiálu spôsobené pravidelným nosením,
• uvoľnenie drobných súčastí alebo stratu pevnosti vlákien pri textíliách,
• stratu elasticity, jemné praskliny, deformácie alebo iné prirodzené zmeny materiálu,
• opotrebovanie povrchových častí, ktoré nemá za následok zníženie funkčnosti tovaru.
3. Opotrebovanie sa nepovažuje za vadu a nie je dôvodom na uplatnenie reklamácie alebo vrátenie tovaru.
4. Ak je životnosť tovaru podľa jeho povahy kratšia ako záručná doba a pri obvyklom používaní dôjde k opotrebeniu, nie je možné na základe tohto opotrebovania uplatniť reklamáciu.
________________________________________

4. Uplatnenie reklamácie


1. Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu vznik vady bez zbytočného odkladu po jej zistení, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
2. Reklamáciu je možné uplatniť:
• písomne na adresu predávajúceho : Katarína Hošták Štefániková, Pred Poľom 372/8, 911 01 Trenčín, Slovenská republika
• elektronicky prostredníctvom e-mailu info@lunajewelry.sk.
3. Reklamácia musí obsahovať:
• číslo objednávky alebo faktúry,
• podrobný opis vady,
• požiadavku na vybavenie reklamácie,
• kontaktné údaje kupujúceho.
4. Kupujúci je povinný zaslať alebo doručiť reklamovaný tovar na adresu predávajúceho v čistom a primeranom stave.
________________________________________

5. Lehota na vybavenie reklamácie


1. Predávajúci vybaví reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak.
2. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo na uplatnenie nárokov z vady, ako keby išlo o neodstrániteľnú vadu.
3. Kupujúci bude o stave vybavenia reklamácie informovaný e-mailom alebo telefonicky.
________________________________________

6. Spôsoby vybavenia reklamácie


1. Pri odstrániteľných vadách má kupujúci právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady.
2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru alebo jeho súčasti, ak to nepredstavuje pre predávajúceho neprimerané náklady.
3. Ak je vada neodstrániteľná a bráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy.
4. V prípade iných neodstrániteľných vad má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
________________________________________

7. Náklady spojené s reklamáciou


1. Náklady na zaslanie reklamovaného tovaru na adresu predávajúceho hradí kupujúci.
2. Pri oprávnenej reklamácii hradí predávajúci náklady na prepravu tovaru späť ku kupujúcemu.
________________________________________

8. Výluky zo záruky


Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté v dôsledku:
• mechanického poškodenia spôsobeného kupujúcim po prevzatí,
• nesprávneho alebo neodborného používania,
• používania v neodborných alebo nevhodných podmienkach,
• zanedbania údržby a starostlivosti,
• nadmerného zaťažovania mimo odporúčané podmienky,
• poškodenia pri preprave po prevzatí,
• zásahov vyššej moci (napr. voda, oheň, statická elektrina),
• použitia neoriginálnych alebo nevhodných náhradných dielov,
• neodborných opráv alebo úprav vykonaných neoprávnenými osobami,
• opotrebovania charakteristického pre daný materiál alebo bežné používanie (podrobne definované v článku 3),
• poškodenia náramku vyťahaním či roztrhnutím spôsobeným kupujúcim,
• poškodenia spôsobeného stykom s vodou alebo inými tekutinami, ak to nie je v súlade s určením tovaru.
________________________________________

9. Záverečné ustanovenia


1. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný odo dňa jeho zverejnenia na webovej stránke predávajúceho.
2. Práva spotrebiteľa vyplývajúce zo zákona č. 250/2007 Z.z. a zákona č. 102/2014 Z.z. zostávajú týmto reklamačným poriadkom nedotknuté.